Mõttering: Kuidas teha virtuaalne, pilkupüüdev, kaasakiskuv mõttetalgumäng ?
4 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Mõttering: Kuidas teha virtuaalne, pilkupüüdev, kaasakiskuv mõttetalgumäng ?
kõiksugu mängude, ka strateegia ja nuputusmängude populaarus nooremate inimeste ja mis seal pattu salata ka vanemate soliidsete kodanike seas on üldteada. Kuid ei ole veel leidnud mõttetalgumängu....kas teeme ära ?
Missugune oleks Sinu nägemus sellisest mängust internetis ?
see peaks olema:
interaktiivne
atraktiivne
heli ja visuaalsete efektidega
huvitav
kaasakiskuv
mõtlemis-mänguline
tulemuslik
minu nägemus oleks siis selline:
sinna liituda saaks igaüks, seal oleks omad reeglid, huvitavad ja "ebatavalised" ideed saaksid seal boonuseid, võimalusel mitmekeelne (vene, (inglis) kindlasti), avalehekülg algab tutvustus ja mõttemängureegleid tutvustava huvitava ja pahvikslööva videoga. Seal on küsimuse püstitaja- eestvedaja, osaline, vahekokkuvõtete tegija, ideede sõeluja, asjatundja, ärategija, koostegija.
Seal on oma punktisüsteem nii aktiivsematele kui edukamatele, nii mõtteringidele,ideeperekondadele, gruppidelele kui üksikrollidele, Omavahel saab suhelda nii avalikult kui omaette, nii kirjapildina kui audiovisuaalselt. Saavutatu saab salvestuse ja igaüks võib jätkata ka juba varemalustatut. Ideed, nägemused ja lahenduskäigud oleks jaotatud tasanditena, arenguastme, ajafaktori ja võimalikuse jms. alusel.
Seal oleks ka tagasiside koht kus manguarendustiim küsib kasutajatelt nõu mängu edasise arengu suhtes ja vastab erinevaid kanaleid kaudu esitatud küsimustele, abistab ettetulnud raskuste lahendamisel ja kaasab soovijaid mängu arengutöösse.
Missugune oleks Sinu nägemus sellisest mängust internetis ?
Missugune oleks Sinu nägemus sellisest mängust internetis ?
see peaks olema:
interaktiivne
atraktiivne
heli ja visuaalsete efektidega
huvitav
kaasakiskuv
mõtlemis-mänguline
tulemuslik
minu nägemus oleks siis selline:
sinna liituda saaks igaüks, seal oleks omad reeglid, huvitavad ja "ebatavalised" ideed saaksid seal boonuseid, võimalusel mitmekeelne (vene, (inglis) kindlasti), avalehekülg algab tutvustus ja mõttemängureegleid tutvustava huvitava ja pahvikslööva videoga. Seal on küsimuse püstitaja- eestvedaja, osaline, vahekokkuvõtete tegija, ideede sõeluja, asjatundja, ärategija, koostegija.
Seal on oma punktisüsteem nii aktiivsematele kui edukamatele, nii mõtteringidele,ideeperekondadele, gruppidelele kui üksikrollidele, Omavahel saab suhelda nii avalikult kui omaette, nii kirjapildina kui audiovisuaalselt. Saavutatu saab salvestuse ja igaüks võib jätkata ka juba varemalustatut. Ideed, nägemused ja lahenduskäigud oleks jaotatud tasanditena, arenguastme, ajafaktori ja võimalikuse jms. alusel.
Seal oleks ka tagasiside koht kus manguarendustiim küsib kasutajatelt nõu mängu edasise arengu suhtes ja vastab erinevaid kanaleid kaudu esitatud küsimustele, abistab ettetulnud raskuste lahendamisel ja kaasab soovijaid mängu arengutöösse.
Missugune oleks Sinu nägemus sellisest mängust internetis ?
mati- Postituste arv : 9
Join date : 28/05/2009
Re: Mõttering: Kuidas teha virtuaalne, pilkupüüdev, kaasakiskuv mõttetalgumäng ?
Kõigepealt peaksime täpsustama, mis on meie eesmärk. Enne mõttetalguid kasutasime Eestiski nimetust organisatsioonilis-tegevuslik mäng. Kuid just "mäng" oli asjaolu, miks hakkasime otsima uut terminit. Osalejad võtsid arutelu mänguna. Peale lõppu aga leiti, et see oli huvitav mäng, kuid igapäevaseks eluks pole sellest midagi kasu.
Võibolla on mõttekas teha mõlemad, nii interneti mõttetalgud kui ka internetimängu strateegilistel teemadel.
Mõttetalgute aluseks võiks olla vaikse diskussiooni meetod, mida ma siin foorumis juba tutvustasin. Mängude osas olen vähem kursis, olen vaid kõrvalt kiibitsenud. Samas oleks päris huvitav Eesti teemaline mäng, kus algandmeid vastavalt olukorra muutumisele Eestis muudetakse. Võibolla peaks kirjutama vastava projekti ja küsima selleks raha?
Võibolla on mõttekas teha mõlemad, nii interneti mõttetalgud kui ka internetimängu strateegilistel teemadel.
Mõttetalgute aluseks võiks olla vaikse diskussiooni meetod, mida ma siin foorumis juba tutvustasin. Mängude osas olen vähem kursis, olen vaid kõrvalt kiibitsenud. Samas oleks päris huvitav Eesti teemaline mäng, kus algandmeid vastavalt olukorra muutumisele Eestis muudetakse. Võibolla peaks kirjutama vastava projekti ja küsima selleks raha?
Jüri Ginter- Postituste arv : 289
Join date : 20/05/2009
Mõttetalgu ja/või mäng?
Mati idee on kindlasti edasiarendamist väärt! Ja just selles plaanis, et hakkame pihta ja teeme kindlasti ära! Ise pean tunnistama, et seni on just puudu jäänud millestki, et asi ka teoks saaks. Teostamate kavadel on olnud uhkeid pealkirju, näiteks ]Futufuroorum (välja mõeldud koos Ruutaga) või HEI Generaator (kavand ühisprojektiks JCI, AIESECi, JA ja Rotaryga ).
Ma ei kardaks ka antud juhul sõna mäng kasutamist.Ainult mitte mõttetalgumäng!!!
Tulevikusituatsioonide ühises mõttetegevuses läbimängimine ei ole ju midagi kerglast!
Eestlased on olnud aastakümneid tõsimeelsed mineviku (mälu-)mängurid. Päramine aeg oleks pöörata end selles plaanis tuleviku poole (nagu seda jaapanlased tegevat. Kas keegi teab täpsemalt?)
Mõttetalgute embrüonaalsel perioodil oli üheks meie allikaks Huyzinga "Homo ludens" (Mängiv inimene). Ka vana paha Marx on öelnud, et saame seda rohkem inimeseks, mida enam meie töö muutub füüsiliste ja vaimsete võimete vabaks mänguks.
Pakkugem ideid!
Ma ei kardaks ka antud juhul sõna mäng kasutamist.Ainult mitte mõttetalgumäng!!!
Tulevikusituatsioonide ühises mõttetegevuses läbimängimine ei ole ju midagi kerglast!
Eestlased on olnud aastakümneid tõsimeelsed mineviku (mälu-)mängurid. Päramine aeg oleks pöörata end selles plaanis tuleviku poole (nagu seda jaapanlased tegevat. Kas keegi teab täpsemalt?)
Mõttetalgute embrüonaalsel perioodil oli üheks meie allikaks Huyzinga "Homo ludens" (Mängiv inimene). Ka vana paha Marx on öelnud, et saame seda rohkem inimeseks, mida enam meie töö muutub füüsiliste ja vaimsete võimete vabaks mänguks.
Pakkugem ideid!
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Re: Mõttering: Kuidas teha virtuaalne, pilkupüüdev, kaasakiskuv mõttetalgumäng ?
Mati püstituses on tõesti tunda fookust!
Püüdsin konkretiseerida:
Kas tahta tööriista või vabajavahendit?
Kas teha siin ise kohe midagi valmis või soovida just sellesama tegevusprotsessi laialilevimist?
Püüdsin kammida netis, et kas venes on kõneks kusagil ОДИ (Организационно деятельностная игра), kus kõneks võetud selle arendamine internetis. Esimese hooga palju ei leia, Jekaterinburgi ODI foorum ainult. http://odi.my1.ru/forum/17-15-1
Püüdsin konkretiseerida:
Kas tahta tööriista või vabajavahendit?
Kas teha siin ise kohe midagi valmis või soovida just sellesama tegevusprotsessi laialilevimist?
Püüdsin kammida netis, et kas venes on kõneks kusagil ОДИ (Организационно деятельностная игра), kus kõneks võetud selle arendamine internetis. Esimese hooga palju ei leia, Jekaterinburgi ODI foorum ainult. http://odi.my1.ru/forum/17-15-1
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Re: Mõttering: Kuidas teha virtuaalne, pilkupüüdev, kaasakiskuv mõttetalgumäng ?
Kommenteerin kolmes harus, nii nagu jaotas teema Jüri Ginter:
>>Võibolla on mõttekas teha mõlemad, nii interneti mõttetalgud kui ka internetimäng strateegilistel teemadel.
1. Interneti mõttetalguteni jõudmine on kindel. Võib olla on õige isegi mitte kohe rutata, otsida alustajate spekter laiemaks. Näiteks laheda ajaressursiga IT-tarku oleks vaja leida.
Toonased mõttetalgud praegustes tingimustes oleks väga kallis. Internet võimaldaks vähendada kulusid, pakun 10 korda. Internet võimaldab teha rohkem ja kiiremini.
Alustada võiks eesti keeleruumis. Aga ma näen kiiret laienemisvajadust nii itta kui läände. Esiteks katab internetiruum niikuinii kogu gloobuse. Teiseks - eesti-vene keeleruumide kontaktihuvi on küllalt sage MinuEesti ideepangas. Tõlkerobotid või midagi sarnast tuleb siduda tarkvarasse üsna varsti. Mitmekeelsus on reaalsus ja see lubab otsida laiemalt ka aju- ja teisi ressursse.
Arvan, et loomulikuks arenguks on poole aasta pärast üks korralik algus, paberid ja inimesed lähevad liikuma.
2.Mati mõtles just arvutimängu. See on kindlasti põnev suund. Ma pole seni süvenenud. Lisaks - arvutimängu jaoks peaks ma oma praeguse küllalt korraliku kontoritehnika asemele soetama midagi kaks korda kallimat.
Püüdsin eestimaiseid linke otsida mängukirjutamisest.
Albert Ohakas, Essee (neljas lugu sellel aadressil):
http://www.poogen.ee/?SubID=8&AID=3042
IT-meelelahutuse firmade hinnang 2004. aastal
www.kul.ee/webeditor/files/loomemajandus/07_meelelahutuse_it.pdf
Dan Bogdanov, arvatavalt Jaan Pruulmanni kolleeg.
dan.bmonde.net/failid/esitlused/teeme_ise_m2nge.pdf
Kaimar Purik on Tartus üks mängutegija noormees
3)>>Samas oleks päris huvitav Eesti teemaline mäng, kus algandmeid vastavalt olukorra muutumisele Eestis muudetakse
Minu arusaamisel on siin kolmas, täiesti iseseisev tõsine teema. Aga ma nimetaksin natuke ümber - näiteks "mänguline modelleerimine". Ja siis tuleb tõdeda, et algandmete kõrval määravad Eesti olukorda suuresti võimsad rajatingimused, nii idast kui läänest. Eestile keskendumine on muidugi emotsionaalselt köitev, aga jättes rajatingimused abstraktseteks muutujateks, kaotame tunnetuslikus aspektis. Idas ja läänes on ka inimesed oma selge aktiivsuse ja kujutluste-ootustega, selgepiiriline inimgeograafia. Kitsalt Eesti mudel või mäng genereeb rohkem eksitavaid kujutlusi kui naabritega koos tehtud. Lisaks eeldab siin kõneksolev asi niipalju ressurssi ja turustusala, et ilma naabreid sidumata läbi ei saa.
Ma olen selle kolmanda variandiga tegelenud päris tõsiselt 2005. aastal, sain kasutada TÜ Tehnoloogiainstituudi silti ja nende projektikirjutaja abi. Vormistasime kaks rahastamistaotlust, õnn jäi tulematta. Mul tuli demonstratsioonivariant jätta pooleli, sest pidin keskenduma leivaraha reale. Ma saaks tookordsest pikalt seletada, isegi midagi näidata, aga selleks tuleks kulutada natuke aega ettevalmistamiseks ja sättimiseks. Lisaks arvan ma, et praeguse nn masu oludes on Interneti mõttetalgu olulisem teema kui selline mudel.
Praeguses olukorras seaksin ma need kolm sellisesse pingeritta:
1.Interneti mõttetalgud
2.Eesti(?) mänguline modelleerimine
3.Strateegiline internetimäng
>>Võibolla on mõttekas teha mõlemad, nii interneti mõttetalgud kui ka internetimäng strateegilistel teemadel.
1. Interneti mõttetalguteni jõudmine on kindel. Võib olla on õige isegi mitte kohe rutata, otsida alustajate spekter laiemaks. Näiteks laheda ajaressursiga IT-tarku oleks vaja leida.
Toonased mõttetalgud praegustes tingimustes oleks väga kallis. Internet võimaldaks vähendada kulusid, pakun 10 korda. Internet võimaldab teha rohkem ja kiiremini.
Alustada võiks eesti keeleruumis. Aga ma näen kiiret laienemisvajadust nii itta kui läände. Esiteks katab internetiruum niikuinii kogu gloobuse. Teiseks - eesti-vene keeleruumide kontaktihuvi on küllalt sage MinuEesti ideepangas. Tõlkerobotid või midagi sarnast tuleb siduda tarkvarasse üsna varsti. Mitmekeelsus on reaalsus ja see lubab otsida laiemalt ka aju- ja teisi ressursse.
Arvan, et loomulikuks arenguks on poole aasta pärast üks korralik algus, paberid ja inimesed lähevad liikuma.
2.Mati mõtles just arvutimängu. See on kindlasti põnev suund. Ma pole seni süvenenud. Lisaks - arvutimängu jaoks peaks ma oma praeguse küllalt korraliku kontoritehnika asemele soetama midagi kaks korda kallimat.
Püüdsin eestimaiseid linke otsida mängukirjutamisest.
Albert Ohakas, Essee (neljas lugu sellel aadressil):
http://www.poogen.ee/?SubID=8&AID=3042
IT-meelelahutuse firmade hinnang 2004. aastal
www.kul.ee/webeditor/files/loomemajandus/07_meelelahutuse_it.pdf
Dan Bogdanov, arvatavalt Jaan Pruulmanni kolleeg.
dan.bmonde.net/failid/esitlused/teeme_ise_m2nge.pdf
Kaimar Purik on Tartus üks mängutegija noormees
3)>>Samas oleks päris huvitav Eesti teemaline mäng, kus algandmeid vastavalt olukorra muutumisele Eestis muudetakse
Minu arusaamisel on siin kolmas, täiesti iseseisev tõsine teema. Aga ma nimetaksin natuke ümber - näiteks "mänguline modelleerimine". Ja siis tuleb tõdeda, et algandmete kõrval määravad Eesti olukorda suuresti võimsad rajatingimused, nii idast kui läänest. Eestile keskendumine on muidugi emotsionaalselt köitev, aga jättes rajatingimused abstraktseteks muutujateks, kaotame tunnetuslikus aspektis. Idas ja läänes on ka inimesed oma selge aktiivsuse ja kujutluste-ootustega, selgepiiriline inimgeograafia. Kitsalt Eesti mudel või mäng genereeb rohkem eksitavaid kujutlusi kui naabritega koos tehtud. Lisaks eeldab siin kõneksolev asi niipalju ressurssi ja turustusala, et ilma naabreid sidumata läbi ei saa.
Ma olen selle kolmanda variandiga tegelenud päris tõsiselt 2005. aastal, sain kasutada TÜ Tehnoloogiainstituudi silti ja nende projektikirjutaja abi. Vormistasime kaks rahastamistaotlust, õnn jäi tulematta. Mul tuli demonstratsioonivariant jätta pooleli, sest pidin keskenduma leivaraha reale. Ma saaks tookordsest pikalt seletada, isegi midagi näidata, aga selleks tuleks kulutada natuke aega ettevalmistamiseks ja sättimiseks. Lisaks arvan ma, et praeguse nn masu oludes on Interneti mõttetalgu olulisem teema kui selline mudel.
Praeguses olukorras seaksin ma need kolm sellisesse pingeritta:
1.Interneti mõttetalgud
2.Eesti(?) mänguline modelleerimine
3.Strateegiline internetimäng
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Similar topics
» Rida küsimusi IT kasutamisest mõttetalgutel
» Mida teha šamaanitrummiga?
» Kas mõttetalgud on refleksiivne mäng?
» Mõttetalgute filmi tuleb teha ilma Kultuurkapitali toeta
» Mõttetalgukooli rühm koguneb 23.veebruaril
» Mida teha šamaanitrummiga?
» Kas mõttetalgud on refleksiivne mäng?
» Mõttetalgute filmi tuleb teha ilma Kultuurkapitali toeta
» Mõttetalgukooli rühm koguneb 23.veebruaril
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele