Mida teha šamaanitrummiga?
2 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Mida teha šamaanitrummiga?
Käesolev saab kirja siin foorumis arutatu
https://talgujad.forum.co.ee/t378p15-seminar-olemus#1002
jätkus.
Ukrainlase Vladimir Volovik teksti "Šamaanitrumm: pedagoogika paljastamine" teemal koos Noore õpetaja huviklubiga (NÕHK).
Vahetasime maile NÕHK ühe eestvedaja Mart Kimmeliga.
Mart kiitis meie Talgujate seltskonda, et me GOOGLI diktatuuri ajal peame patriootlikult foorumit.
Ja soovis, et ma kirjutaksin "lühikese ja lööva" nupukese teema tutvustamiseks. Proovin teha lühidalt aga "lõõvalt" ei julge lubada, sest mu arust selle Voloviku teksti iseloom ei võimalda Lesta lendulastu kombel "Mis kinni ei jää, saab kinni löödud". Õnnelikku idu selle materjali edasiarenduseks võiks tellida kirjameistrilt, et risoomselt paneme midagi kasvama ja arenema - Amasoonase vihmametsaks oma edenemisele.
Valdo Ruttas on koostanud üsna hea referaadi http://www.scribd.com/doc/119905765/Maagilisusest-pedagoogikas
Pedagoogi meisterlikkust seletab Volovik kolme tüüpi maagiaga.
Maagia-1, puhastumine, pärast mida saab võimalikuks ennast avada , et olla mõistetav;
Maagia-2, minu seesmise kooskõla saavutamiseks, et need helged ja tumedad mehikesed mu sees paigutuks sellisesse mustrisse või mängu, et saaks võimalikuks mu püsimine ja arengu toonus.
Maagia-3 ,seotud teekonnaga välja, võimaldab mõista lindudekeelt ja pugeda teise nahka.
Ei ole mitte maagia käsiraamat.
Rohkem Pedagoogika ajalugu, või teistpidi - kaasaegse pedagoogika ülesanne.
Üldse kaotavad Volovikul kõik massilised„õppemõjustused“ oma mõtte. Mõttekas on väljade, „karjamaade“ loomine, kustäitsa mõtestatult harivad ise ennast isetegutsevad inimesed. Tegelikult ongi kõik sellised katsed võimalikud vaid lokaalselt, kui suudetakse luua isoleeritud infrastruktuur või ennast „tarastada“ maailma teatud osas.
Selliselt näeb Volovik meie ajale sobivat haridusmaastikku.
Võiks olla lähtekohaks praktilisele arendusele. Mulle meeldiks seda teksti uurida koos praktiliste väekunstide mõistjatega, näiteks judo, jooga või qi-gongi meistritega. Sest tehnoloogia ja teadus on me ajal vägev aga praktilist inimese vaimse väe kunsti märksa vähem. Selle teksti peal saaks arendada.
Muidugi tasub seda teksti uurida ka üksinda. Aga märksa huvitavam ja viljakam saaks hulgakesi, mitut masti sisukaid inimesi koos. Vägagi asjakohane oleks koos NÕHK inimestega.
Kuidas seda teha?
Kui virtuaalselt või reaalselt?
Millest alustada?
Ma ei küsi, et milleni jõuda - võib jõuda siit vägagi kaugele, aga kuidas alustada, et üldse hakkaks idanema? Kui läheb idanema, saab plaani pidada.
https://talgujad.forum.co.ee/t378p15-seminar-olemus#1002
jätkus.
Ukrainlase Vladimir Volovik teksti "Šamaanitrumm: pedagoogika paljastamine" teemal koos Noore õpetaja huviklubiga (NÕHK).
Vahetasime maile NÕHK ühe eestvedaja Mart Kimmeliga.
Mart kiitis meie Talgujate seltskonda, et me GOOGLI diktatuuri ajal peame patriootlikult foorumit.
Ja soovis, et ma kirjutaksin "lühikese ja lööva" nupukese teema tutvustamiseks. Proovin teha lühidalt aga "lõõvalt" ei julge lubada, sest mu arust selle Voloviku teksti iseloom ei võimalda Lesta lendulastu kombel "Mis kinni ei jää, saab kinni löödud". Õnnelikku idu selle materjali edasiarenduseks võiks tellida kirjameistrilt, et risoomselt paneme midagi kasvama ja arenema - Amasoonase vihmametsaks oma edenemisele.
Valdo Ruttas on koostanud üsna hea referaadi http://www.scribd.com/doc/119905765/Maagilisusest-pedagoogikas
Pedagoogi meisterlikkust seletab Volovik kolme tüüpi maagiaga.
Maagia-1, puhastumine, pärast mida saab võimalikuks ennast avada , et olla mõistetav;
Maagia-2, minu seesmise kooskõla saavutamiseks, et need helged ja tumedad mehikesed mu sees paigutuks sellisesse mustrisse või mängu, et saaks võimalikuks mu püsimine ja arengu toonus.
Maagia-3 ,seotud teekonnaga välja, võimaldab mõista lindudekeelt ja pugeda teise nahka.
Ei ole mitte maagia käsiraamat.
Rohkem Pedagoogika ajalugu, või teistpidi - kaasaegse pedagoogika ülesanne.
Üldse kaotavad Volovikul kõik massilised„õppemõjustused“ oma mõtte. Mõttekas on väljade, „karjamaade“ loomine, kustäitsa mõtestatult harivad ise ennast isetegutsevad inimesed. Tegelikult ongi kõik sellised katsed võimalikud vaid lokaalselt, kui suudetakse luua isoleeritud infrastruktuur või ennast „tarastada“ maailma teatud osas.
Selliselt näeb Volovik meie ajale sobivat haridusmaastikku.
Võiks olla lähtekohaks praktilisele arendusele. Mulle meeldiks seda teksti uurida koos praktiliste väekunstide mõistjatega, näiteks judo, jooga või qi-gongi meistritega. Sest tehnoloogia ja teadus on me ajal vägev aga praktilist inimese vaimse väe kunsti märksa vähem. Selle teksti peal saaks arendada.
Muidugi tasub seda teksti uurida ka üksinda. Aga märksa huvitavam ja viljakam saaks hulgakesi, mitut masti sisukaid inimesi koos. Vägagi asjakohane oleks koos NÕHK inimestega.
Kuidas seda teha?
Kui virtuaalselt või reaalselt?
Millest alustada?
Ma ei küsi, et milleni jõuda - võib jõuda siit vägagi kaugele, aga kuidas alustada, et üldse hakkaks idanema? Kui läheb idanema, saab plaani pidada.
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
ELUILMADE VAHEMEESTE PÕLI…
…pole teps mitte kerge
Sõber Vladimir sealt Harkovi linnast Ukrainamaalt on oma šamaanitrummiloos kenasti kirjeldanud eri ilmade vahel rändavat vahemeest-mediaatorit.
Eks see „millegi“ kasvama hakkamise lootus ole ka meil Aguga tulnud sest eri ilmade vahelisest rändamisest. Või siis võnkumisest.
Volovik on võtnud oma šamaanitrummi kaudu kirjeldada inimese sees olevaid inimesi ( vaata ja mõtle tema kolme H peale, st selle peale, kuivõrd mitme kandi pealt on Homo (sapiensi) korral tegemist Heteroga).
Aga šamaanitrummarite eluilmade piiridest välja astudes oleme palju aega veetnud igasugu Tehnoloogide (IKT, sotsiaalmeedia…) insenerlikes eluilmades.
Vaid viis minutit tagasi lugesin sakslaste ajakirjast „MedienPaedagogik“ tõsist artiklit nn „tõsistest mängudest“, mida iseloomustatakse kui „ lünga täidet hariduse ja teadmiste kasutamise vahel“. Veidi enne seda sain näoraamatust teada, et „Gamestorming“ on nüüd ka vene keelde tõlgitud ja seda pehmete kaantega raamatut saab nüüd igamees tellida.
Eile uitasin veidi Mart Kimmeli blogi lehtedel ja leidsin sealt mõtteid , mis kokku kõlasid nendega, mida meie virtuaalrühm mullukevadisel AVARal (Avatud Virtuaalses ArenguRuumis) hariduse ja tehnoloogia vahekordadest arvas.
Ja kõige selle peale tuli mõte või õigemini tunne, et siia selle Agu hakatusjutu otsa tuleks lisaks üles riputada veel slaidikomplekt pealkirjaga „Teater „Transtsensus“. Kontseptsiooni krokii“. http://www.scribd.com/doc/125464385/Teater-Transtsensus
Tuli tunne, et see „haagib“ eelmisega ja võiks ka mingil määral noori eluhuvilisi õpetajaid „perturbeerida“.
Ja veel tuli mõte või tunne, et selle kevadise AVARa meie virtuaalrühma Edgari kaudu võiks kutsuda punti selle seltskonna, kes juba mitu aastat Tallinna TEDx teeb. Edgar on neist ligilähedaselt ka sessamas „perturbatsiooni“ võtmes mulle paari kuu eest rääkinud.
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Re: Mida teha šamaanitrummiga?
Mart teatas veel, et
Niisama on sealt näha et järgmisel nädalal on neil teemaõhtu “Tagasi kooli ehk NÕHK-i üllatus” 19. veebruaril 2013 algusega kell 18.30 kohvikus Werner.
- saatis siinse aadressi NÕHK aktivistidele edasi,
- et hea, et siinsamas saab kommenteerida,
- et kohtumist Talgujatega on nad kavandanud märtsi piiridesse, praegu täpsustamata. NÕHK kodulehel on näha http://nohk.wordpress.com/sundmused/
Niisama on sealt näha et järgmisel nädalal on neil teemaõhtu “Tagasi kooli ehk NÕHK-i üllatus” 19. veebruaril 2013 algusega kell 18.30 kohvikus Werner.
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Volovik GP XIX lugemistel
Täna toimuvad Moskvas GP 84 sünniaastapäval temanimelised lugemised (Чтения). Seal on ettekanne ka meie sõbral Vladimir Volovikul. Lugesin ta ettekande eelmaterjalid läbi ja teen sellest kindlasti maakeelse referaadi, sest pärast selle lugemist sai mulle palju asju selgemaks nii mu enda kui talgujate praktikast.
Huviklised jõuavad veel ise neile lugemistele kuulama . ettekanded kestavad kella 17ni meie aja järgi. Kõik viited nii tekstide kui transleeringu juurde leiab aadressil http://www.fondgp.ru/projects/chteniya
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Šamaanitrummi tekst sisukorraga
Kõneksolev tekst on küllalt pikk ja sisukas. sellepärast vormistasin selle sisukorra.
http://talgujad.tartu.ee/metodoloogia/volovik1.htm
http://talgujad.tartu.ee/metodoloogia/volovik1.htm
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Šamaanitrummi viimane peatükk
Lugege kõik Agu tehtud kena tõlget Voloviku artikli viimasest peatükist! http://exinimene.blogspot.com/2013/02/hariduse-arengu-pohilised-suunad.html
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Naistepäeva eel- ja järelkajad
Naistepäeva eelset kahte päeva saab hea sõnaga märkida mitmel põhjusel:
6.märtsil tulid mulle külla Agu ja Noorte Õpetajate Huviklubi (NÕHK) eestvedaja Mart Kimmel, kellega sai arutatud väga paljusid küsimusi, sealhulgas ka NÕHKi ja Talgujate eelseisva ühisürituse korraldamist ja meie suhete jätku. Hakkasime selle jutuajamise järjena järgmisel päeval Aguga tegema Voloviku kirjatüki „šteinerliku lugemise“ proovilindistusi, aga õhtul leppisime kokku, et õigem on kogu see mahukas tekst tervenisti eesti keelde ümber panna. Võin ette kanda, et sain oma osaga just äsja ühele poole.
Teiseks rõõmu pakkuvaks sündmuseks oli sisukas jutuajamine Skype´i vahendusel Tilsi kooli direktorihärra Pikksaarega, st meie vana sõbra , talguja Endrikuga. Ootan põnevusega, kuidas hakkavad Viktoria visiidi järgselt kõlama selle kooli rütmid ja kas nad ka kaugemale kostavad.
Ja last but not least: Eeltalguja, Talgugrupi algkoosseisu liige ja Talgujate klubimeister professor Jüri Plink (alias meie armas Juss) sai ka just naistepäeva eel 75 aastat vanaks! Soovime meile kõigile sel puhul õnne, et ta meil olemas on ja teadaolevalt uut vahvat klubitöö formaati käima lükkamas! Ka tuleva nädala Suures rotaatoris Ene juures Tallinna ülikooli pääl on on Juss ikka järge hoidmas! Eks saidki nii selle laupäeva peakangelased –meie võluvad ja targad daamid- kuidagi ära märgitud!
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Similar topics
» Kas mõttetalgud on refleksiivne mäng?
» Mõttetalgute filmi tuleb teha ilma Kultuurkapitali toeta
» Mõttering: Kuidas teha virtuaalne, pilkupüüdev, kaasakiskuv mõttetalgumäng ?
» Mida me arutame?
» Mida uut on väärtuskasvatuse alustes?
» Mõttetalgute filmi tuleb teha ilma Kultuurkapitali toeta
» Mõttering: Kuidas teha virtuaalne, pilkupüüdev, kaasakiskuv mõttetalgumäng ?
» Mida me arutame?
» Mida uut on väärtuskasvatuse alustes?
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele