seminar olemus
3 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Re: seminar olemus
Ma ei tea,kumb neist on parem: kas oma arusaama teisele selgekstegemise oskus või teise seisukohast arusaamise võime. Küll olen mõistnud, et raskuste korral kehtib vana mõttetera: Ikka ise loll ja ikka ise süüdi
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Re: seminar olemus
Ma arvan, et mõlemad on vajalikud eeldused edukale arutelule/seminarile.
Parimat
Jüri
PS mulle tundub, et neid oskuseid ole varem käsitletud
J
Parimat
Jüri
PS mulle tundub, et neid oskuseid ole varem käsitletud
J
Jüri Ginter- Postituste arv : 289
Join date : 20/05/2009
Re:seminar olemus
Üks põnevaid käsitlejaid on Niklas Luhmann. Hea stardivõimalus seminarile?
Viimati muutis seda Valdo (Esm Veeb 04, 2013 6:15 pm). Kokku muudetud 1 kord
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
MÕISTMISE POOLE
Lugesin uuesti läbi me ukraina sõbra Voloviku artiklist tehtud referaadi ja tuli mõte, et enne Luhmanni ja tema autpoiesise(autopoeesi?) juurde minekut võiksime kõik veelkord koos Vladimiriga tema "šamanitrummi" mängida. See on meil juba varem foorumis olnud, aga olgu veelkord viidatud:
http://www.scribd.com/doc/119905765/Maagilisusest-pedagoogikas
http://www.scribd.com/doc/119905765/Maagilisusest-pedagoogikas
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Re: seminar olemus
Minu esimene mõte Valdo ettepanekule Voloviku suhtes oli pikem vaoshoitud. Mulle tundub, et Voloviki jutt on Talgujate jaoks küllalt hõlpsasti mõistetav. Et mis me ikka neid asju nii palju üksteisele tõestame. Uudsuse mõttes tundub Niklas Luhmann mulle huvitavam. Tema kombel kommunikatsiooni me pole mu arust analüüsinud ja sellel avastaksime ehk midagi enda tarvis uut.
Voloviki tekst on muidugi sügavalt sisukas ja peaasi, meisterlikult esitatud. Intrigeeriv!
Et kui oskaks ehk mõne intriigi sellega käivitada.... Näiteks mõne seltskonna ahvatleda teatraliseerima seda Voloviku lugu vms...
Mul tuli meelde, et mõni aasta tagasi liikus Werneris Noorte Õpetajate Huviklubi vedaja Alo Lõoke. Valdo vist sai ka temaga kokku? Alo on orbiidilt kadunud, olevat Narvas. Kirjutasin, talle. Ta vastas kohe, et nüüd tegutseb NÕHK eestvõtjana Mart Kimmel.
Võibolla on Jüri kursis NÕHK praeguste tegemiste ja stiiliga?
http://nohk.wordpress.com/
Voloviki tekst on muidugi sügavalt sisukas ja peaasi, meisterlikult esitatud. Intrigeeriv!
Et kui oskaks ehk mõne intriigi sellega käivitada.... Näiteks mõne seltskonna ahvatleda teatraliseerima seda Voloviku lugu vms...
Mul tuli meelde, et mõni aasta tagasi liikus Werneris Noorte Õpetajate Huviklubi vedaja Alo Lõoke. Valdo vist sai ka temaga kokku? Alo on orbiidilt kadunud, olevat Narvas. Kirjutasin, talle. Ta vastas kohe, et nüüd tegutseb NÕHK eestvõtjana Mart Kimmel.
Võibolla on Jüri kursis NÕHK praeguste tegemiste ja stiiliga?
http://nohk.wordpress.com/
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Juhataja? Moderaator? Järjehoidja? Fasilitaator? Mediaator?
Aguga täitsa ühel meelel, et Luhmann vääriks selles kontekstis talgujate tähelepanu. See ju mul meelel ja keelel oligi. Volovikku mõtlesin „kergelt taas üle käia“ ehk just alltoodud lõigust inspireerituna, kust tuli d mõtteseosed tema Mediaatori-vahemehe , meie rotaatori Järjehoidja, kõiksugu „koosolekute“ Moderaatori ja viimasel ajal aiva populaarsemaks muutuva Fasilitaatori rollidega. Kes on/võiks olla/peaks olema Seminari Juhataja? Talgujate Seminari Juhataja sealhulgas?
Mediaatorist kirjutab Vova nii: „Kuid igas mütoloogias on olemas mediaatori-vahemehe kuju, kes reisib ilmade vahel ja aitab inimestel piire ületada“. Volovik kujutab sellise figuurina ette kedagi G.P. taolist (mitte küll nii tarka) , lõbusat küünikut, veidrustega. Voloviku kujutluses ei kuulu ta kumbagi maailma, vaid on rändaja seni kaardistamata maades. Neist meile naasnuna tundub ta imelikuna. Sisemiste elanike korteežis peab Vladimir vajalikuks sellist rännumeest omada. Ka ontoloogiate komplektis oleks kasulik omada mediaatori või stalkeri ontoloogiat.
„Mediaatori ontoloogia sisaldab:
1. Piiri ideed kahes vaates: a) kui kontrollpunkt, mis reguleerib üleminekuid, kus tuleb austada võõrast territooriumi, reegleid, omandit , b) kui viimast piiri, mille taga on tundmatu, millesse tuleb vastavalt suhtuda, kaardistada ja tegutseda ettevaatlikult.
2. Täpselt samasugust suhtumist tuleb ilmutada ka justkui tuttavatesse ilmadesse, sh meie omasse. Ka siin tuleb olla korralik, ettevaatlik ja huviline uurija, sest ka juba oldud või sarnases kohas võib miski muutuda, miski olla teisiti ja räpakalt sisenedes võib paha teha.
3. Nii sees kui väljas mediaator tegutseb vastuvõtlikult. Ta pole armeekomandör. Ta on üksi. Tal on ainult isiklikud omadused. Ta käitub külalise, ränduri, etnograafina. Ta peab suutma muutuda teiseks. Peab suutma lülituda teise maailma, ajutiselt saama selle osaks. Mimikri, ümberkehastumised, võõraste müütide ja ontoloogiate passitamine enda peal -kõik see on mediaatori ontoloogia moment.
Küsimus, mida tänapäeval pedagoogilises võtmes püstitatakse, on: Kuidas saab laps omandada seda maagiat, mida täna valdab iga täiskasvanu? Õige oleks aga Voloviku meelest küsida: Kuidas saan mina omandada seda maagiat? Kui on sellele küsimusele vastus leitud, siis langeks esimene, last puudutav küsimus ära.
Püstitades sellise, isikliku küsimuse, leiab meist igaüks, et mingil määral ta juba seda valdab, kuidas me ka neid võimeid ei nimetaks. Ja igaüks võib anda oma vastuse, kuidas saada üha täiuslikumaks maagiks. Seda enam, et on olemas üks iidne ja kõigile kättesaadav maagia –armastuse maagia“.
Agu ettepanekut leida kontakti noorte hakkajate õpetajatega toetan tuliselt. Voloviku teatraliseerimise mõte on ka intrigeeriv. Ise mõtlesin, et ka Luhmann oma käsitusega konsensuse ja vastandumise "kooseksisteerimisest" (tema küll täpselt sellist sõna ise ei ütle, see jälle minu interpretatsioon, äkki ta pahandaks sellise "omistamise" pärast) oleks heaks "sütikuks" noorõpetajate või/ja tudengite dispuudile.
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Re: seminar olemus
Natuke mõteldes tundub mulle, et see Volovik ja teatraliseerimine jne on oluliselt mahukam kui ühe 3 tunnise seminari teema. Kui Valdo nimtas siin viis teelkäija rolli, siis ei mahu see ühte 3 tunnisesse teatralisatsiooni viie rolliga. Ja teispidi oleks seda kõik kokku nimetatav nende teelkäijarollide kursus - ikka mitmeid 3 tunniseid kokkusaamisi.
Ei hakka siin mängima rolli "Ostap Bender Shahmatovos".
Kõneks võiks võtta ühisseminar näiteks sellesama NÕHK seltskonnaga - teemaks Voloviku tekst, mis see on, mis sellega saaks teha, kas seda tegemist ette võtta jne.
Sellisel juhul see kõige keerulisem - seltskonna kokkusaamine. Ma praegust NÕHK kõneisikut ei tunne, ei tea kuivõrd aktiivne ja tegev see seltskond üldse on. Kolm aastat tagasi ma oselesin ühel nende üritusel. Meelde jäi umbes nii - pool tosinat noort õpetajat, kes seletasid kõik oma manifeste ja kaks korda rohkem tudengeid, kes oma õppetöö-rutust olid rebinud tunnikeseks kohale tulla.
Praegu oleks loogiline saata mail Mart Kimmelile.
Et selline intrigeeriv tekst, kas ja mida Talgujad ja NÕHK saaks sellega koos teha.
Või on Valdo põhilootus Volovikuga seoses saavutada lihtsalt Talgujate sisekorralduse ja toonuse parandamine?
Ei hakka siin mängima rolli "Ostap Bender Shahmatovos".
Kõneks võiks võtta ühisseminar näiteks sellesama NÕHK seltskonnaga - teemaks Voloviku tekst, mis see on, mis sellega saaks teha, kas seda tegemist ette võtta jne.
Sellisel juhul see kõige keerulisem - seltskonna kokkusaamine. Ma praegust NÕHK kõneisikut ei tunne, ei tea kuivõrd aktiivne ja tegev see seltskond üldse on. Kolm aastat tagasi ma oselesin ühel nende üritusel. Meelde jäi umbes nii - pool tosinat noort õpetajat, kes seletasid kõik oma manifeste ja kaks korda rohkem tudengeid, kes oma õppetöö-rutust olid rebinud tunnikeseks kohale tulla.
Praegu oleks loogiline saata mail Mart Kimmelile.
Et selline intrigeeriv tekst, kas ja mida Talgujad ja NÕHK saaks sellega koos teha.
Või on Valdo põhilootus Volovikuga seoses saavutada lihtsalt Talgujate sisekorralduse ja toonuse parandamine?
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
seostaja
Kahju, et alles nüüd oli aega süveneda sellesse teemasse. Vahendaja roll on tõesti huvitav teema. Teatraliseerimise mõttest ei saa ma esialgu aru. Küll on see teema aktuaalne seoses õpetajakoolitusega. Mulle tundub, et see on väga tihedalt seotud õpetaja tegevusega 21. sajandil. Ta ei edasta enam infot, mis on igal pool kättesaadav, vaid aitab õpilastel neid maailmu ühendada.
Seminari teema "seminar" on samuti jätkuvalt aktuaalne, sest tundub, et ülikooli õppejõud ja üliõpilased ei saa ka aru, mis see on. Sageli on see miniloeng, kuna midagi muud ei osata ette kujutada.
Seminari teema "seminar" on samuti jätkuvalt aktuaalne, sest tundub, et ülikooli õppejõud ja üliõpilased ei saa ka aru, mis see on. Sageli on see miniloeng, kuna midagi muud ei osata ette kujutada.
Jüri Ginter- Postituste arv : 289
Join date : 20/05/2009
Similar topics
» Väärtuskasvatuse seminar
» kujutluse seminar
» Mida uut on väärtuskasvatuse alustes?
» Enesemääramise seminar
» Seminar teemal "Täiskasvanute koolitus"
» kujutluse seminar
» Mida uut on väärtuskasvatuse alustes?
» Enesemääramise seminar
» Seminar teemal "Täiskasvanute koolitus"
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele