Rotaator. Meetodi ajaloost
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Rotaator. Meetodi ajaloost
ROTAATOR
MEETODI AJALOOST
Valdo Ruttas
Rotaatori meetodit kasutasin algselt kui mingitele kindlatele teemadele pühendatud õppetsüklite ( loeng-seminar-praktikum) aktiivseks loovaks tegevuseks muutmise vahendit.
Näide: Meie kateeder võttis vastu Võru I Keskkooli füüsika eriklassi abituriente.Jagasin klassi kolme rühma. Esimene rühm alustas kõigile rühmadele ühisel teemal tegevust loenguauditooriumis lektor-õppejõu juures, teine rühm sai teoreetilise ülesande seminariruumis ja kolmas praktilise töö laboratooriumis. Iga rühma töö käigus püstitati probleemid, millistest osale leiti lahendused, osale aga oodati vastuseid teistelt rühmadelt. Rühmatööle järgnenud ühisarutelul saadigi osale kerkinud küsimustest vastused teistelt rühmadelt, osa aga jäid lahendamiseks järgmistes voorudes, kui rühmad rotatsiooni põhimõttel oma kohti vahetasid: auditooriumist seminariruumi, sealsed laborisse ja laborist auditooriumi.”Täisringi” läbimise lõpuks oli lahendatud, aga mis eriti tähtis, püstitatud väga palju probleeme, millistest nii mitmelegi andsid õppejõud vastuse, et neid tänapäeva teadus veel lahendada ei oska.
Rotatsiooni meetod õigustas end väga hea loomingulise koostöö vahendina. Muuhulgas selgus, et loovuse ergutamiseks sobivaim ring oli praktikumist läbi loengu seminarile (Arenguring!), kõige passiivsemaks jättev klassikaline loeng-seminar-praktikum (õppuri ülesandeks jääb üle tõestada, et õppejõud rääkis loengul õiget juttu) ning kõige süstematiseerivam seminar-praktikum-loeng.
Viimastel aastatel on TÜ Haridusteaduskonnas õppevormide rotatsiooni taastähtsustanud Jüri Ginter.
Mõttetalgute metodoloogilises arsenalis on rotatsioonimeetodil oma koht kui “kiirmeetodil”, mida on võimalik kasutada juhtudel, kui osalisi eluliselt huvitab mingi ühise “probleemipuntra” lahendamine, mida on otstarbekas käsitella erinevatelt “vaatekõrgustelt”.
Üheks näiteks firmast, kus rotaator leidis hea vastuvõtu, on juhtide arengufirma Invicta, mille kaastreener-projektijuhina selle meetodi “kodustasin”.
Invictas kasutati rotaatorit esmakordselt 2004.a. juunis firma arengustrateegia detailseks läbitöötamiseks erinevatel rakendustasanditel: üldstrateegilisel, taktikalisel ja konkreetsete programmide läbiviimise tasandil.
Rotaatori teine kasutamine Invictas leidis aset Noorte Kommertskojaga koos läbiviidava projekti Leader 2010 käivitamisel 22.novembril 2004.a
Kolmas rotaator : Invicta Tootevärskuse Sümpoosion. 5.-6.august 2005,Tuksis.
Neljas rotator: AS Cybernetica: eLabor eduka meeskonnana edasi. 12.-13.mai 2008, Kevvai puhketalus
MEETODI AJALOOST
Valdo Ruttas
Rotaatori meetodit kasutasin algselt kui mingitele kindlatele teemadele pühendatud õppetsüklite ( loeng-seminar-praktikum) aktiivseks loovaks tegevuseks muutmise vahendit.
Näide: Meie kateeder võttis vastu Võru I Keskkooli füüsika eriklassi abituriente.Jagasin klassi kolme rühma. Esimene rühm alustas kõigile rühmadele ühisel teemal tegevust loenguauditooriumis lektor-õppejõu juures, teine rühm sai teoreetilise ülesande seminariruumis ja kolmas praktilise töö laboratooriumis. Iga rühma töö käigus püstitati probleemid, millistest osale leiti lahendused, osale aga oodati vastuseid teistelt rühmadelt. Rühmatööle järgnenud ühisarutelul saadigi osale kerkinud küsimustest vastused teistelt rühmadelt, osa aga jäid lahendamiseks järgmistes voorudes, kui rühmad rotatsiooni põhimõttel oma kohti vahetasid: auditooriumist seminariruumi, sealsed laborisse ja laborist auditooriumi.”Täisringi” läbimise lõpuks oli lahendatud, aga mis eriti tähtis, püstitatud väga palju probleeme, millistest nii mitmelegi andsid õppejõud vastuse, et neid tänapäeva teadus veel lahendada ei oska.
Rotatsiooni meetod õigustas end väga hea loomingulise koostöö vahendina. Muuhulgas selgus, et loovuse ergutamiseks sobivaim ring oli praktikumist läbi loengu seminarile (Arenguring!), kõige passiivsemaks jättev klassikaline loeng-seminar-praktikum (õppuri ülesandeks jääb üle tõestada, et õppejõud rääkis loengul õiget juttu) ning kõige süstematiseerivam seminar-praktikum-loeng.
Viimastel aastatel on TÜ Haridusteaduskonnas õppevormide rotatsiooni taastähtsustanud Jüri Ginter.
Mõttetalgute metodoloogilises arsenalis on rotatsioonimeetodil oma koht kui “kiirmeetodil”, mida on võimalik kasutada juhtudel, kui osalisi eluliselt huvitab mingi ühise “probleemipuntra” lahendamine, mida on otstarbekas käsitella erinevatelt “vaatekõrgustelt”.
Üheks näiteks firmast, kus rotaator leidis hea vastuvõtu, on juhtide arengufirma Invicta, mille kaastreener-projektijuhina selle meetodi “kodustasin”.
Invictas kasutati rotaatorit esmakordselt 2004.a. juunis firma arengustrateegia detailseks läbitöötamiseks erinevatel rakendustasanditel: üldstrateegilisel, taktikalisel ja konkreetsete programmide läbiviimise tasandil.
Rotaatori teine kasutamine Invictas leidis aset Noorte Kommertskojaga koos läbiviidava projekti Leader 2010 käivitamisel 22.novembril 2004.a
Kolmas rotaator : Invicta Tootevärskuse Sümpoosion. 5.-6.august 2005,Tuksis.
Neljas rotator: AS Cybernetica: eLabor eduka meeskonnana edasi. 12.-13.mai 2008, Kevvai puhketalus
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Similar topics
» MAAILMA VEEREKESE PÄÄL
» meetodi lühitutvustus
» Mõttesõela ja avatud ruumi meetodi võrdlus
» Mõttetalgute ja rotaatori võrdlus
» Rotaator jõudis internetti.
» meetodi lühitutvustus
» Mõttesõela ja avatud ruumi meetodi võrdlus
» Mõttetalgute ja rotaatori võrdlus
» Rotaator jõudis internetti.
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele