Haridustalgute jätk Tamme Gümnaasiumis
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Haridustalgute jätk Tamme Gümnaasiumis
30.novembril leidis Tartu Tamme Gümnaasiumis aset hariduse mõttetalgute jätkuüritus. Sellest võttis kooli poolt osa 14 õpetajat eesotsas direktori ja mõlema kooliastme õppealajuhatajaga. Talgujaid esindasid Jüri Ginter, Toomas Liivamägi, Raik-Hiio Mikelssaar ja Valdo Ruttas.Koolirahva iseloomustamiseks veel niipalju, et enamus neist kuulub ka kooli arendusnõukogusse. Kokku saime kooli vilistlasest talguja Raik-Hiio initsiatiivil, kes mõttetalgutel "Kolmainsuse"rühmas sündinud ideed ( https://talgujad.forum.co.ee/6-8-nov-2009a-hariduse-mottetalgud-f14/grupp-komainsus-t164.htm )leidis sedavõrd head olevat,et hakata eestvedajaks nende elluviimisel oma koolis. Jutt on õpilaste erinevusi arvestavast õpetamisest lausa esimesest klassist alates. Elavaks kujunenud arutelu keskpaigas tõdes Raik-Hiio rõõmuga, et tema kardetud opositsiooni õpetajate ja talgujate vahel ei tekkinudki. Lepiti kokku, et ettevalmistustega üleminekuks diferentseeritud õpetamisele järgmisel kooliaastal alustatakse veebruaris.
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Talgujätk Vikerraadios
18.detsembri Vikerraadio saates "Räägivad" (kordus 22.dets. öösel) suutis Raik-Hiio haridusministrile diferentseeritud õpetamise olulisuse ülihästi ära põhjendada. Mina kuulsin küll ministri selget toetust Tamme Gümnaasiumi kavale!
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Uusaastasoov TTGle mõeldes
Mõeldes Tamme Gümnaasiumis uuest kooliaastast kavandatavale esimese klassi laste diferentseeritud õpetamisele, olen otsinud toetus- ja pidepunkte lähedalt ja kaugelt.
Sakus on väikeste laste loovuskeskuse „Saloke“ rajanud MTÜ Talent juht Pille Ruul. Tema nõule ja abile loodan eriti selles osas, kuidas ja mille põhjal laste algsed huvid ja kalduvused välja tuua. Temalt sain sellise vastuse:
„Tuleb tunnistada, et see on väga põnev väljakutse. Plaan õpetada lapsi nende andeid ja huvisid arvestades, kõlab ideaalselt. Mul hakkas mõte vist isegi liiga kiirelt jooksma. Oma nägemus sellest, kuidas see võiks toimida, on ka. Suurim küsimus on õpetajate tahe ja valmisolek- see on väga töömahukas, kuid põnev väljakutse….
Olen sellises koolis käinud Seattle's, USA-s. Seal võeti andekaid lapsi kooli vastu juba 5-aastasest…
Kooliaasta algul saab lapse huvisid ja teadmisi kaardistada küll (põhivaldkonnad). Lapse arenedes saab aga kinnitust, kui andekas ta ühel või teisel alal on. Lapsed arenevad ju ka erineva kiirusega. jne jne. Oi, see on tõesti huvipakkuv teema.“
Kui rääkisin meie kavatsustest oma õepojale, kes juba kaheksa aastat USAs elanud, kostis ta, et nende tütred õpivad just selliselt, et erinevaid aineid õppides jagunetakse erinevatesse huvirühmadesse, mis õpivad erinevates klassiruumides..Vanem tütar on matemaatikahuviline, kes jõuludeks endale portsu lisaülesandeid palus. Noorem, USAs sündinud, on aga balletihuviline ja tema jõuluvaheaja sündmuseks oli osalemine piparkoogi ja haldjakese rollides „Pähklipureja“ neljas etenduses. See on nii Morgantowni koolis Lääne-Virginias.
Talgujast sõber Enn teab rääkida, et tema sõbra laps Brüsselis on erinevates õppeainetes erinevate klasside õpilane.
Plaan lapsi nende andeid ja huvisid arvestades õpetama hakata võiks või lausa peaks saama uuel aastal teoks!
Sakus on väikeste laste loovuskeskuse „Saloke“ rajanud MTÜ Talent juht Pille Ruul. Tema nõule ja abile loodan eriti selles osas, kuidas ja mille põhjal laste algsed huvid ja kalduvused välja tuua. Temalt sain sellise vastuse:
„Tuleb tunnistada, et see on väga põnev väljakutse. Plaan õpetada lapsi nende andeid ja huvisid arvestades, kõlab ideaalselt. Mul hakkas mõte vist isegi liiga kiirelt jooksma. Oma nägemus sellest, kuidas see võiks toimida, on ka. Suurim küsimus on õpetajate tahe ja valmisolek- see on väga töömahukas, kuid põnev väljakutse….
Olen sellises koolis käinud Seattle's, USA-s. Seal võeti andekaid lapsi kooli vastu juba 5-aastasest…
Kooliaasta algul saab lapse huvisid ja teadmisi kaardistada küll (põhivaldkonnad). Lapse arenedes saab aga kinnitust, kui andekas ta ühel või teisel alal on. Lapsed arenevad ju ka erineva kiirusega. jne jne. Oi, see on tõesti huvipakkuv teema.“
Kui rääkisin meie kavatsustest oma õepojale, kes juba kaheksa aastat USAs elanud, kostis ta, et nende tütred õpivad just selliselt, et erinevaid aineid õppides jagunetakse erinevatesse huvirühmadesse, mis õpivad erinevates klassiruumides..Vanem tütar on matemaatikahuviline, kes jõuludeks endale portsu lisaülesandeid palus. Noorem, USAs sündinud, on aga balletihuviline ja tema jõuluvaheaja sündmuseks oli osalemine piparkoogi ja haldjakese rollides „Pähklipureja“ neljas etenduses. See on nii Morgantowni koolis Lääne-Virginias.
Talgujast sõber Enn teab rääkida, et tema sõbra laps Brüsselis on erinevates õppeainetes erinevate klasside õpilane.
Plaan lapsi nende andeid ja huvisid arvestades õpetama hakata võiks või lausa peaks saama uuel aastal teoks!
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Similar topics
» Haridustalgud
» Sooh, talgud otsas !
» Väärtuskasvatuse seminar
» Mõttetalgukooli rühm koguneb 23.veebruaril
» foresight seminar
» Sooh, talgud otsas !
» Väärtuskasvatuse seminar
» Mõttetalgukooli rühm koguneb 23.veebruaril
» foresight seminar
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele