Teeme 25.juuli RÜHMATÖÖDE REFLEKSIOONI!
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Teeme 25.juuli RÜHMATÖÖDE REFLEKSIOONI!
Täna siis algab rühmatööde refleksioonide kakspäevak!
Siin ootaks väga, et osalised aktiivselt kaaasa lööksid ja asi ei piirduks vaid rühma eestvedaja (küllap selline ikka igas rühmas kujunes) tagasivaatega rühmas toimunule. Igaks juhuks ütlen üle, et refleksioon pole muidugi rühmatööl arutatu ümberjutustus, vaid selle kirjeldus, kuidas rühmas töö käivitus, arenes, sinna jõudis, kuhu ta jõudis, rühma töö oma dünaamikas, rühma töö kui protsess.
Jõudu meile selles!
Siin ootaks väga, et osalised aktiivselt kaaasa lööksid ja asi ei piirduks vaid rühma eestvedaja (küllap selline ikka igas rühmas kujunes) tagasivaatega rühmas toimunule. Igaks juhuks ütlen üle, et refleksioon pole muidugi rühmatööl arutatu ümberjutustus, vaid selle kirjeldus, kuidas rühmas töö käivitus, arenes, sinna jõudis, kuhu ta jõudis, rühma töö oma dünaamikas, rühma töö kui protsess.
Jõudu meile selles!
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Kuidas viia mõttetalgu meetodid kooli?-Rühmatöö refleksioon
Meie rühma tulid kokku mõttetalguveteranid Ene Sarv, Jüri Plink, Ülar Loolaid ja Valdo Ruttas. Seetõttu polnud traditsioonilist tutvumisringi vaja teha . Selle asemel rääkisime avaringis sellest, kes meist ja millisel määral ja milliseid mõttetalgulisi meetodeid on vahepeal kasutanud.Erandiks oli siin Jüri Plink (Juss), kes alles hiljuti naasis pikaajaliselt muusikapedagoogitöölt Soomes. Kuna temal eelmises teemas polnud kaasa rääkida, siis rääkis tema selle asemel oma mõtetest, mis tal seoses mõttetalgutega pärast osalemist 1.mail Descartes´i lütseumi mõttekojas on tekkinud.Need on ta formuleerinud kolme teesi kujul, millede laiendusena kavatseb talgujate foorumisse artikli vormistada. Kuigi juba ODIdest alates ja edaspidi ka mõttetalgutel on staaźika rühmajuhi asi pehmelt ja delikaaatselt maha võtta nö valmisküpsetatud, kodus ettevalmistatud monoloogid ( need pärsivad loomingulist ja vaba arutelu.Kui rühmas esineb pidurdamatult selline solist, jääb selle rühma töö lootusetult kängu) , siis antud juhul pidasin õigeks lasta Jüril oma teesid välja rääkida järgmistel põhjustel: Eelnevast jutust Jüriga sain aru, et need teesid on tõepoolest veeel nö embrüonaalses faasis. Oma sisult on need teesid heaks lähtepunktiks rühma üldteema arutelule. Nii ka kujunes: iga tees sai aluseks järgnevale sisukale arutelule metodoloogilisel tasandil ( Jüri kasutas oma teeside avamisel standardset ODIde skematiseerimistehnikat ja termineid, millised on aja jooksul mõttetalgute refleksioonides üsna haruldaseks muutunud: näiteks *kriipsujuku pea kõrval reflekteeriva subjekti tähistamiseks jne).Nende pealt aga läksid teised rühma liikmed väga sujuvalt oma konkreetsete meetodite ja nende rakendamise juures tekkinud proleemide ja leidude juurde.Seetõttu kujunes lõpuks ettekande põhiskeemi vormistamine väga lihtsaks ja kollektiivseks. Samuti ei olnud probleemi, kes ette kannab: seda tegid duo Ene(prelüüd) ja Juss (Vaade ettepoole).Kõik sujus rühmajuhi vaatevinklist kuidagi eriti ilusti.Vormistus sai valmis täpselt kokkulepitud ajal. Püsti jäid ilusad edasiarenduse otsad järgmiseks rühmatööks, mida aga aja otsa lõppemise tõttu ei järgnenudki.
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Õpetaja õigused
Meie rühma ettekanne on juba foorumis, seal on ka nimed. Rühm tekkis sellepärast, et PGS rühmas oli üle 9 inimese. Kuna rühmas oli vaid 3 inimest, siis kujunes arutelu väga intensiivseks. Motiveerisid ka asjaolud, et kaks osalejat pidid kell 16 ära minema ja neilt oodati seisukoha esitamist. Arutelu aluseks oli Riigikogu analüüs õpetajate rollist teistes riikides. Aja kokkuhoiu mõttes ei hakanud me seda ümber jutustama, kuid arutelu käigus sinna aeg-ajalt ikkagi vaadati. Alguses me oma juttu suurele paberile kirja ei pannud. Hakkasime seda tegema poolepeal, seega ei kajasta punktide järjekord arutelu loogikat ega pole samas ka loogilises järjekorras, kuna hilisemad punktid tulid arutelu järjekorras. Mulle endale meeldis, kui rääkisime konkreetsetest olukordadest ja tegime sellest üldistusi. Sellest tuli minu jaoks uudseid mõtteid, õpetajate õiguste teema on minu jaoks küllaltki põhjalikult läbi mõeldud, kirjutatud (ka artiklites ja õppevahendites ning seaduse parandusettepanekutes) ja räägitud (õpetajakoolituses jms). Mulle tundub, et ma polnud siiski pealetükkiv ja arutelu aluseks olid tegevõpetajate kogemused, minu rolliks oli pigem nende korrastamine. Mina jäin arutelu ja selle tulemustega väga rahule, samas annan endale aru, et me jäime sõltuvuse faasi ja konflikti faasi me ei jõudnud.
Jüri Gin- Külaline
Jätkakem rühmatööde refleksiooni!
Kuigi tänasest hakkab pihta üldistungi refleksioon, ei tähenda see, et rühmatööde refleksioon oleks "lukku pandud". Ka korraldusliku külje refleksioon jätkub ju edasi. Selles seisabki e-refleksiooni eelis, et asju saab paralleelselt edasi käsitella.
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Similar topics
» Teeme 25.juuli ÜLDISTUNGI REFLEKSIOONI!
» Teeme 25.juuli KORRALDUSLIKU KÜLJE refleksiooni!
» Teeme 25.juuli REFLEKSIOONIST JÄRELDUSED EDASISEKS!
» TEEME AVAKAVA?
» Размышления о коммуникационных задачах в наше время
» Teeme 25.juuli KORRALDUSLIKU KÜLJE refleksiooni!
» Teeme 25.juuli REFLEKSIOONIST JÄRELDUSED EDASISEKS!
» TEEME AVAKAVA?
» Размышления о коммуникационных задачах в наше время
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele