Kuidas arendada meie ülikool koostöökooliks?
2 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Kuidas arendada meie ülikool koostöökooliks?
Kuidas arendada meie ülikool koostöökooliks?
Avatud ruumi rühmatöö koond 8.oktoobril TÜ peahoones ühe talguja pilgu läbi
1.Koostöökooliks saamise eelduseks on reaalne koostöö tegelike probleemide lahendamisel erinevatel tasemetel:
A.Ülikool- Ühiskond
B.Ülikool-teised ülikoolid (meil ja mujal)
C.Teaduskondade vahel
D.Rektoraadi ja üliõpilaskonna vahel
E.Teaduskonna juhtide ja üliõpilaskonna vahel
F.Teaduskonna õppejõudude vahel
G.Õppejõudude ja üliõpilaste vahel
H.Üliõpilased omavahel õppetöös ja õppetööväliselt
2.Rühm valis lähenemise suunaks liikumise üliõpilaste koostööst erialases õppetöös ülikoolide vahelisele koostöö poole. Lähenemise algpunkt – koostöö erialase õppetöö raames - määras ilmselt kogu järgneva ideede genereerimise põhisuuna. Põhiliselt keerlesid mõtted selle ümber, kuidas ka kõigil järgnevatel koostöö tasemetel teostada ennast kui omandatava eriala esindaja.
3. Erialase õppetöö raamides annavad koostöövõimalusi reaalsete praktiliste ülesannete lahendamine, mis eeldavad ülesannete jaotamist osaliste vahel. Heaks alguseks koostööoskuste omandamisel on praktikumide ja seminaride selline, tööjaotuslik korraldamine.
4.Ühisprojektide teostamine. Projektide väljapakkujaiks võivad olla õppejõud, ülikoolivälised ettevõtted või organisatsioonid ( vastavate andmebaaside loomine ja rakendamine on ka ise koostöökool) ja ka üliõpilased ise.
5. Kollektiivse mõttetegevuse vormide ja meetodite omandamiseks vastavate praktilise suunitlusega erikursuste , sh ka e-kursuste süsteemi käivitamine .
6. Õppejõudude ja üliõpilaste koostöö. Erinevate stuudiumi astmete üliõpilaste (magistrantide, doktorantide) kaasamine koostöösse. Nt vanemate astmete poolne nooremate konsulteerimine, nende teatud tööde hindamine, vastuvõtuvestlustel osalemine jne
7.Teaduskondade nõukogude, rektoraadi ja üliõpilasesinduste efektiivseks siuliseks koostööks ei piisa senisest üliõpilaskonna esindajate juhuslike ettepanekute ärakuulamisest. Ettepanek: Käivitada iga-aastased mitmepäevased (nt nädalalõpu) Ülikooli Koostöö Suvekoolid, milles ülikooli juhid, õppejõud ja üliõpilased üheskoos kavandavad koostööd eelseisval aastal ja pikemas perspektiivis. Ülikoolil on ka endal suvekoolide korraldamise kogemusi. Koostöö suvekoolidel võiks taaselustada ülikoolis 80ndatel aastatel alguse saanud oma , mitmepäevaste eesti mõttetalgute formaati ja kasutada ka nt R.Steineri koolkonna aastakümneid edukalt kasutatud meetodeid.
8. Eesti ülikoolide üliõpilaste sellise koostöö käivitamiseks, kus erinevate erialade üliõpilased saaksid koos genereerida ideid mitmesuguste praktiliste probleemide lahendamiseks, pakuti välja idee: Tartu Ülikool võiks olla initsiaatoriks ülikoolidevaheliste interdistsiplinaarsete ideedegeneraatorite korraldamisel. Need oleksid regulaarsed innovatiivse keskkonna e loovuse õhtud, mille korraldamist võiks toetada ka Tartu Teaduspark.
Avatud ruumi rühmatöö koond 8.oktoobril TÜ peahoones ühe talguja pilgu läbi
1.Koostöökooliks saamise eelduseks on reaalne koostöö tegelike probleemide lahendamisel erinevatel tasemetel:
A.Ülikool- Ühiskond
B.Ülikool-teised ülikoolid (meil ja mujal)
C.Teaduskondade vahel
D.Rektoraadi ja üliõpilaskonna vahel
E.Teaduskonna juhtide ja üliõpilaskonna vahel
F.Teaduskonna õppejõudude vahel
G.Õppejõudude ja üliõpilaste vahel
H.Üliõpilased omavahel õppetöös ja õppetööväliselt
2.Rühm valis lähenemise suunaks liikumise üliõpilaste koostööst erialases õppetöös ülikoolide vahelisele koostöö poole. Lähenemise algpunkt – koostöö erialase õppetöö raames - määras ilmselt kogu järgneva ideede genereerimise põhisuuna. Põhiliselt keerlesid mõtted selle ümber, kuidas ka kõigil järgnevatel koostöö tasemetel teostada ennast kui omandatava eriala esindaja.
3. Erialase õppetöö raamides annavad koostöövõimalusi reaalsete praktiliste ülesannete lahendamine, mis eeldavad ülesannete jaotamist osaliste vahel. Heaks alguseks koostööoskuste omandamisel on praktikumide ja seminaride selline, tööjaotuslik korraldamine.
4.Ühisprojektide teostamine. Projektide väljapakkujaiks võivad olla õppejõud, ülikoolivälised ettevõtted või organisatsioonid ( vastavate andmebaaside loomine ja rakendamine on ka ise koostöökool) ja ka üliõpilased ise.
5. Kollektiivse mõttetegevuse vormide ja meetodite omandamiseks vastavate praktilise suunitlusega erikursuste , sh ka e-kursuste süsteemi käivitamine .
6. Õppejõudude ja üliõpilaste koostöö. Erinevate stuudiumi astmete üliõpilaste (magistrantide, doktorantide) kaasamine koostöösse. Nt vanemate astmete poolne nooremate konsulteerimine, nende teatud tööde hindamine, vastuvõtuvestlustel osalemine jne
7.Teaduskondade nõukogude, rektoraadi ja üliõpilasesinduste efektiivseks siuliseks koostööks ei piisa senisest üliõpilaskonna esindajate juhuslike ettepanekute ärakuulamisest. Ettepanek: Käivitada iga-aastased mitmepäevased (nt nädalalõpu) Ülikooli Koostöö Suvekoolid, milles ülikooli juhid, õppejõud ja üliõpilased üheskoos kavandavad koostööd eelseisval aastal ja pikemas perspektiivis. Ülikoolil on ka endal suvekoolide korraldamise kogemusi. Koostöö suvekoolidel võiks taaselustada ülikoolis 80ndatel aastatel alguse saanud oma , mitmepäevaste eesti mõttetalgute formaati ja kasutada ka nt R.Steineri koolkonna aastakümneid edukalt kasutatud meetodeid.
8. Eesti ülikoolide üliõpilaste sellise koostöö käivitamiseks, kus erinevate erialade üliõpilased saaksid koos genereerida ideid mitmesuguste praktiliste probleemide lahendamiseks, pakuti välja idee: Tartu Ülikool võiks olla initsiaatoriks ülikoolidevaheliste interdistsiplinaarsete ideedegeneraatorite korraldamisel. Need oleksid regulaarsed innovatiivse keskkonna e loovuse õhtud, mille korraldamist võiks toetada ka Tartu Teaduspark.
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
lisa
rohkem materjale sel teema vt https://talgujad.forum.co.ee/talgujate-logiraamat-mis-teoksil-f11/korghariduspoliitika-t274.htm#701
Jüri Ginter- Postituste arv : 289
Join date : 20/05/2009
Similar topics
» Kuidas arendada õppivas Eestis tegusaid mõtttetalguid?
» Lendav Ülikool, Valgevenest Saksani
» Meie foorumi statistikast
» Uurali sõbrad valmistuvad ODI-9-ks!
» Juubelidekadnik : Avatud ühiskonna projekt
» Lendav Ülikool, Valgevenest Saksani
» Meie foorumi statistikast
» Uurali sõbrad valmistuvad ODI-9-ks!
» Juubelidekadnik : Avatud ühiskonna projekt
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele