Kommunikatsiooni arengust
2 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Kommunikatsiooni arengust
Jüri kommenteeris e-mailitsi minu Komi-permi konverentsi artiklit http://talgujad.tartu.ee/agu/21sajand/komipermi.pdf :
Kahte asja tahaks korrata või rõhutada selle kommunikatsiooni arengurea juures.
Esiteks
Kood ja standart. Selline abstraktne asi võimaldab adekvaatsemalt mõista kommunikatsioonide erisusi ja olukorda. See hakkas järjest enam võtma standardi funktsiooni ja muutus järjest lihtsamaks
-loomulik keeletaju, vähepiiritletud aga siiski traditsioonides küpsenud
-kirjamärgid, kas häälikulised ~30 tükki või hieroglüüfide süsteemis palju
- e-ajastu standard äärmuseni lihtsustatud (0, ja1). Turing-Churchi tees http://et.wikipedia.org/wiki/Churchi_tees: -kõik algoritmiseeritav on ühesama 0 ja 1 masinaga esitatav. ja samas võimaldab väljendada ka usutavaid koopaid keerulistest kogumitest - hääl, pilt jne.
Reduhin http://pedsovet.org/forum/index.php?act=attach&type=blogcblock&id=23558
refereerib aegajalt Jelena Pereslegina http://old.sociosoft.ru/publication/item4.html arutlusi kommunikatsioonitasandite kohta. Selles pole koodi või standardi aspekti käsitletud ja tulemus on kohmakas, isegi eksitav.
Teine asi.
Talgujatel sobib rõhutada vähestandartiseeritud tasandite (standartiseerimata kõne ja teised nn "kehakeeled") sisulist rikkust. Seda mõistatuslikku tsooni, (õigemini rajajoont), kus lõpeb Turingi masina optimism. Tegelik loomemüstika toimub selles tsoonis.
Reduhin, Pereslegina ja mu arust ka GP järgijad peavad vähestandartiseeritud kommunikatsiooni primitiivseks, ja hakkavad tähelepanelikumalt vaatlema alles kirjast ja normeeritud grammatikast alates. Meie mitme põlve sügavune kirjasõnast vormitud terve mõistus lubab suhtuda üleolevalt ürgesetesse kommunikatsioonivahenditesse - juttu on niikuinii nii palju nagu õhku ümberringi, see pigem nagu tüütu müra.
Sellist suhtumist trehvab alatasa meil Eestis. Niisama olen tajunud sellist suhtumist ka Uurali sõpradega (näit- Philippych, Aleksei) kõneldes. Üldistavale seletusele soostutakse normeerimata kõne kiitusele kaasa noogutama, aga mõne käsitluse sisse seotuna, öeldakse et jutt on arusaamatu või mõttetu.
Niisama "noa ja kahvliga" lähenevad normeerimata jutule ka mitmesugused akadeemilised uurijad - eesmärk on jutust sufiksid ja kõik muu struktuurne kätte saada aga jutt ise võib hajuda õhku võngutavaks soojuseks.
Viimati kogesin omaenda pinnapealseid teadmisi Permi-komide konverentsile artiklit kirjutades. Leidsin üles mitmeid raamatuid, kus püütakse seletataks normeerimata kõne ajastu maailmataju ja 6 000 aastase kirjatarkuse tuleku maailmataju. "Vana Egiptuse inimene", "Vana Kreeka inimene" - sedasorti pealkirjadega raamatuid on ilmunud viimasel ajal terve rida. See on kõige viimase aja tarkus.
Thomas Mann on omal ajal kirjutanud paksu raamatu Piibli tegelasest Joosepist, kuidas see "mees metsast" õppis lugema ja tõusis Vaarao kõrvale teiseks meheks. Mann pole puudutanud sugugi seda müstilist maailmapööret, mis metsmehes pidi tekitama tolleagese küllalt keerulise kirjamaagia sisse minek. Sellist teemat nagu Valdur Mikita "Metsikus Lingvistikas" kohtame, ei tundnud valgustatud maailm 30 a. või rohkem tagasi.
-Algselt toimus vahetu kommunikatsioon kõigi meelte kaudu, kaasates keskkonna.
-Keele tekkides muutus keel (helid) kesksemaks kanaliks.
-Kirjaoskus lülitas ümber nägemisele.
-Trükikunst laiendas auditooriumi.
-Kino ja televisioon lisasid tekstile pildi ja heli.
-Internet laiendas auditooriumi veelgi. Lisaks tekstile liituvad ka internetis suhtlemisele helid ja pildid. Varsti lisanduvad ka teised meeled. Samas ei ole see algse kommunikatsiooni taastamine, kuna me ei ole piiratud lokaalselt ning kommunikatsiooni mõjutab samuti hoopis laiem keskkond. Inimesel on võimalik omada mitut identiteeti, suhelda mitmes keeles.
Kahte asja tahaks korrata või rõhutada selle kommunikatsiooni arengurea juures.
Esiteks
Kood ja standart. Selline abstraktne asi võimaldab adekvaatsemalt mõista kommunikatsioonide erisusi ja olukorda. See hakkas järjest enam võtma standardi funktsiooni ja muutus järjest lihtsamaks
-loomulik keeletaju, vähepiiritletud aga siiski traditsioonides küpsenud
-kirjamärgid, kas häälikulised ~30 tükki või hieroglüüfide süsteemis palju
- e-ajastu standard äärmuseni lihtsustatud (0, ja1). Turing-Churchi tees http://et.wikipedia.org/wiki/Churchi_tees: -kõik algoritmiseeritav on ühesama 0 ja 1 masinaga esitatav. ja samas võimaldab väljendada ka usutavaid koopaid keerulistest kogumitest - hääl, pilt jne.
Reduhin http://pedsovet.org/forum/index.php?act=attach&type=blogcblock&id=23558
refereerib aegajalt Jelena Pereslegina http://old.sociosoft.ru/publication/item4.html arutlusi kommunikatsioonitasandite kohta. Selles pole koodi või standardi aspekti käsitletud ja tulemus on kohmakas, isegi eksitav.
Teine asi.
Talgujatel sobib rõhutada vähestandartiseeritud tasandite (standartiseerimata kõne ja teised nn "kehakeeled") sisulist rikkust. Seda mõistatuslikku tsooni, (õigemini rajajoont), kus lõpeb Turingi masina optimism. Tegelik loomemüstika toimub selles tsoonis.
Reduhin, Pereslegina ja mu arust ka GP järgijad peavad vähestandartiseeritud kommunikatsiooni primitiivseks, ja hakkavad tähelepanelikumalt vaatlema alles kirjast ja normeeritud grammatikast alates. Meie mitme põlve sügavune kirjasõnast vormitud terve mõistus lubab suhtuda üleolevalt ürgesetesse kommunikatsioonivahenditesse - juttu on niikuinii nii palju nagu õhku ümberringi, see pigem nagu tüütu müra.
Sellist suhtumist trehvab alatasa meil Eestis. Niisama olen tajunud sellist suhtumist ka Uurali sõpradega (näit- Philippych, Aleksei) kõneldes. Üldistavale seletusele soostutakse normeerimata kõne kiitusele kaasa noogutama, aga mõne käsitluse sisse seotuna, öeldakse et jutt on arusaamatu või mõttetu.
Niisama "noa ja kahvliga" lähenevad normeerimata jutule ka mitmesugused akadeemilised uurijad - eesmärk on jutust sufiksid ja kõik muu struktuurne kätte saada aga jutt ise võib hajuda õhku võngutavaks soojuseks.
Viimati kogesin omaenda pinnapealseid teadmisi Permi-komide konverentsile artiklit kirjutades. Leidsin üles mitmeid raamatuid, kus püütakse seletataks normeerimata kõne ajastu maailmataju ja 6 000 aastase kirjatarkuse tuleku maailmataju. "Vana Egiptuse inimene", "Vana Kreeka inimene" - sedasorti pealkirjadega raamatuid on ilmunud viimasel ajal terve rida. See on kõige viimase aja tarkus.
Thomas Mann on omal ajal kirjutanud paksu raamatu Piibli tegelasest Joosepist, kuidas see "mees metsast" õppis lugema ja tõusis Vaarao kõrvale teiseks meheks. Mann pole puudutanud sugugi seda müstilist maailmapööret, mis metsmehes pidi tekitama tolleagese küllalt keerulise kirjamaagia sisse minek. Sellist teemat nagu Valdur Mikita "Metsikus Lingvistikas" kohtame, ei tundnud valgustatud maailm 30 a. või rohkem tagasi.
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Kommunukatsiooniprojekt fookusega Missos
Misso-keskne kommunikatsiooniprojekt
Üle nelja aasta tagasi sai Talgujate ringis arutatud( küllalt kriitilises võtmes) Minueesti mõttetalguid jne. Tuletan meelde, et tookord kasutasid Minu Eesti seletajad, näit Aaviksoo mõistet meediaprojekt või (midagi sellist).
Nüüd on jälle teostunud üks kommunikatsiooniprojekt, natuke väiksemas mahus. Meenub, et jaanuari kuus Harglas proovisin ma seletada Kalev Raudsepale Talgujate stiili. Ja tookord Kalev rõhutas oma usku reklaamiprojektile.
Niivõrd, kui Talgujad püüavad arengutest reflektiivselt aru saada, on siin üks mõtlemise koht.
Haakub minu postitusega siin foorumis võrgu seletuse kohta. Meedia- või kommunikatsiooniprojekt oleks seonduv minu sealses määratluses "terve mõistuse" mitmetähendusliku kategooriaga.
"Terve mõistuse" klastrist, postituse lõpus
Üle nelja aasta tagasi sai Talgujate ringis arutatud( küllalt kriitilises võtmes) Minueesti mõttetalguid jne. Tuletan meelde, et tookord kasutasid Minu Eesti seletajad, näit Aaviksoo mõistet meediaprojekt või (midagi sellist).
Nüüd on jälle teostunud üks kommunikatsiooniprojekt, natuke väiksemas mahus. Meenub, et jaanuari kuus Harglas proovisin ma seletada Kalev Raudsepale Talgujate stiili. Ja tookord Kalev rõhutas oma usku reklaamiprojektile.
Niivõrd, kui Talgujad püüavad arengutest reflektiivselt aru saada, on siin üks mõtlemise koht.
Haakub minu postitusega siin foorumis võrgu seletuse kohta. Meedia- või kommunikatsiooniprojekt oleks seonduv minu sealses määratluses "terve mõistuse" mitmetähendusliku kategooriaga.
"Terve mõistuse" klastrist, postituse lõpus
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Massikommunikatsiooni skeemidest
Hans H. Luik on viimasel aastal eriliselt sisukalt esinenud mõne kirjatükiga. Minu arvates vähemalt. Sellise stiili tagamaid on analüüsitud.
Ma tahaks esialgu petuda paaril mõttel tema tekstidest. (Mõtlikku lugemist väärivad terve rida....)
"Ajakirjanduslikud zombid"
http://www.ekspress.ee/archive/print.php?id=66651729
http://www.ekspress.ee/archive/print.php?id=66686657
Luik seletab, et ta on kaua aega oluliseks pidanud Habermasi skeemi ajakirjandusest, kus ajakirjandust loovad salongid.
Viimasel ajal kehtestub Luhmanni skeem, kus ajakirjandus genereeritakse automaatsete analüüsivahendite abil. ( näit Heat Map)
Näide Heat mapist.
http://www.crazyegg.com/#.
Talgujate olemist ja mitte-olemist kõnetab mu arust Habermasi skeem
Ma tahaks esialgu petuda paaril mõttel tema tekstidest. (Mõtlikku lugemist väärivad terve rida....)
"Ajakirjanduslikud zombid"
http://www.ekspress.ee/archive/print.php?id=66651729
http://www.ekspress.ee/archive/print.php?id=66686657
Luik seletab, et ta on kaua aega oluliseks pidanud Habermasi skeemi ajakirjandusest, kus ajakirjandust loovad salongid.
Viimasel ajal kehtestub Luhmanni skeem, kus ajakirjandus genereeritakse automaatsete analüüsivahendite abil. ( näit Heat Map)
Näide Heat mapist.
http://www.crazyegg.com/#.
Talgujate olemist ja mitte-olemist kõnetab mu arust Habermasi skeem
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Talgujatest, klubist, salongist ja Bohmi dialoogist
Agu postitus ärgitas mind siduma eelmise klubiõhtuga seoses tekkinud mõtteid tema poolt esitatud kommunikatsiooniskeemidega:
Meie klubi mõtteväljas sujuv dialoog on väga hästi iseloomustatav XX sajandi ühe uurima vaimufilosoofi David Bohmi (1917 -1992) metafooriga: DIALOOG KUI MIKROKOSMOS.
Siin on muidugi dialoogi all silmas peetud just seda meetodit, mida David Bohmi initsiatiivil 1983.aastast on maailmas levitatud http://www.david-bohm.net/dialogue/dialogue_proposal.html
Ka Eesti on üks neist maadest, mille esindajad võtsid 2010. -2012.a. osa selle meetodi levitamise rahvusvahelisest programmist. Tänu Naiskoolituse Keskusele on nüüd võimalus soojalt soovitada eestikeelset käsiraamatut „DIALOOG –LOOVA KOMMUNIKATSIOONI EDENDAMINE“ http://www.david-bohm.net/dialogue/dialogue_proposal.html
Miks see meie mõttetalgutega enamvähem samal ajal sündinud meetod talgujatele just praegu tähtis võiks olla?
Kõigepealt ehk seetõttu, et just viimase paari aasta jooksul on meile eriti omaseks saanud holistlik maailmakorraldus, mille David Bohm juba 1971.aastal ära tabas. Vähe sellest. Ka meie mõtlemise hologrammilise loomuse väljatoomisel on väärikas osa David Bohmil, keda ingliskeelne vikipeedia iseloomustab kui üht XX sajandi suurimat innovatiivsete ja mitteortodokssete ideede kandjat kvantfüüsikasse, vaimufilosoofiasse ja neuropsühholoogiasse.
Ja kui see mees oma koos oma kaaslastega resoluutselt väidab, et DIALOOG EI OLE SALONG, siis leidsingi end järjekordse mõttepõrgatuse ees, lugedes Agu ettepanekut vaadata Jürgen Habermasi massikommunikatsiooni skeemi selle pilguga, kas ja kuidas on või ei ole talgujad seotud seal skeemis trooniva SALONGiga (https://talgujad.forum.co.ee/t398-kommunikatsiooni-arengust#1085 ).
No võtkem siis mõttes läbi mängida variant „Talgujate klubi kui Salong“. Habermasi skeemi järgi annaks meie klubi Salongi mõõdu välja, kui selle ja avalikkuse vahel figureeriks massimeedia poolt tunnustatud arvamusliider. Selline on kaasaegne salongi toimimismehhanismi interpretatsioon, õigemini üks katse üht ajaloolist institutsiooni kaasajas „ära tunda“.
Edasi saab seda salongivariandi läbimängu lugeda Scribdist: http://www.scribd.com/doc/169334413/MOTTEVALJAST-VAIKESEST-JA-SUUREST
Meie klubi mõtteväljas sujuv dialoog on väga hästi iseloomustatav XX sajandi ühe uurima vaimufilosoofi David Bohmi (1917 -1992) metafooriga: DIALOOG KUI MIKROKOSMOS.
Siin on muidugi dialoogi all silmas peetud just seda meetodit, mida David Bohmi initsiatiivil 1983.aastast on maailmas levitatud http://www.david-bohm.net/dialogue/dialogue_proposal.html
Ka Eesti on üks neist maadest, mille esindajad võtsid 2010. -2012.a. osa selle meetodi levitamise rahvusvahelisest programmist. Tänu Naiskoolituse Keskusele on nüüd võimalus soojalt soovitada eestikeelset käsiraamatut „DIALOOG –LOOVA KOMMUNIKATSIOONI EDENDAMINE“ http://www.david-bohm.net/dialogue/dialogue_proposal.html
Miks see meie mõttetalgutega enamvähem samal ajal sündinud meetod talgujatele just praegu tähtis võiks olla?
Kõigepealt ehk seetõttu, et just viimase paari aasta jooksul on meile eriti omaseks saanud holistlik maailmakorraldus, mille David Bohm juba 1971.aastal ära tabas. Vähe sellest. Ka meie mõtlemise hologrammilise loomuse väljatoomisel on väärikas osa David Bohmil, keda ingliskeelne vikipeedia iseloomustab kui üht XX sajandi suurimat innovatiivsete ja mitteortodokssete ideede kandjat kvantfüüsikasse, vaimufilosoofiasse ja neuropsühholoogiasse.
Ja kui see mees oma koos oma kaaslastega resoluutselt väidab, et DIALOOG EI OLE SALONG, siis leidsingi end järjekordse mõttepõrgatuse ees, lugedes Agu ettepanekut vaadata Jürgen Habermasi massikommunikatsiooni skeemi selle pilguga, kas ja kuidas on või ei ole talgujad seotud seal skeemis trooniva SALONGiga (https://talgujad.forum.co.ee/t398-kommunikatsiooni-arengust#1085 ).
No võtkem siis mõttes läbi mängida variant „Talgujate klubi kui Salong“. Habermasi skeemi järgi annaks meie klubi Salongi mõõdu välja, kui selle ja avalikkuse vahel figureeriks massimeedia poolt tunnustatud arvamusliider. Selline on kaasaegne salongi toimimismehhanismi interpretatsioon, õigemini üks katse üht ajaloolist institutsiooni kaasajas „ära tunda“.
Edasi saab seda salongivariandi läbimängu lugeda Scribdist: http://www.scribd.com/doc/169334413/MOTTEVALJAST-VAIKESEST-JA-SUUREST
Valdo- Postituste arv : 514
Join date : 16/05/2009
Re: Kommunikatsiooni arengust
üks venelane on joonistanud
http://ifets.ieee.org/russian/depository/v11_i2/html/5.htm
ja veel
http://davidjcarr.wordpress.com/category/whitepapers/
http://ifets.ieee.org/russian/depository/v11_i2/html/5.htm
ja veel
http://davidjcarr.wordpress.com/category/whitepapers/
Viimati muutis seda agu (Teis Okt 08, 2013 8:09 pm). Kokku muudetud 1 kord
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Maailma TED ideede võrk
Peter Korolevi facebookis oli see:
http://www.ted.com/talks/lang/ru/eric_berlow_and_sean_gourley_mapping_ideas_worth_spreading.html
http://www.ted.com/talks/lang/ru/eric_berlow_and_sean_gourley_mapping_ideas_worth_spreading.html
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Keerulise probleemiga tegelemise kogemus
Tiina Kangro asjalik refleksioon keerulise ühiskondliku probleemiga töötamisel.
Jutusaade Vikerraadiost 13.okt
http://heli.er.ee/helid/2142931.mp3
puuetega inimeste probleemid
Raadio ja TV
MTÜ
ajakiri
seadusandlus
kogemusesindajad
Seisukohtade ja hinnangute arengu kiirus ühiskonnas .....
Jutusaade Vikerraadiost 13.okt
http://heli.er.ee/helid/2142931.mp3
puuetega inimeste probleemid
Raadio ja TV
MTÜ
ajakiri
seadusandlus
kogemusesindajad
Seisukohtade ja hinnangute arengu kiirus ühiskonnas .....
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
ühiskonna alus on kommunikatsioon, mitte inimene
Ülo Vooglaid kõneleb kogukonna loomisest ja alustab isikust.
Hääletan Niklas Luhmanni poolt - alustada tuleb KOMMUNIKATSIOONIST isikute vahel.
ladusamalt tuleb seletus välja kui alustada kommunikatsioonist
http://vimeo.com/34365828
Hääletan Niklas Luhmanni poolt - alustada tuleb KOMMUNIKATSIOONIST isikute vahel.
ladusamalt tuleb seletus välja kui alustada kommunikatsioonist
http://vimeo.com/34365828
agu- Postituste arv : 386
Join date : 16/05/2009
Asukoht : Tartu
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele