TALGUJAD
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Loovus ja parimad ideed

Go down

Loovus ja parimad ideed Empty Loovus ja parimad ideed

Postitamine  Jüri Ginter Teis Aug 18, 2009 10:09 pm

RUUM 43 LOOVUS

Peateema: KUIDAS SIDUDA ÕPPEKAVAD KOOLITUSTE JA ELUKESTVA ÕPPE PARIMATE IDEEDEGA?
Lisateemad:KES ON HARITUD INIMENE- INIMESE IDEAAL
ANDEKATE ÕPPE TOETAMINE .
ALGHARIDUSE ÕPPEMATERJALIDE LOOGILISEMAKS JA LAPSESÕBRALIKUMAKS MUUTMINE
SEKULAARSUSE LIKVIDEERIMINE

Arutluskäigu olulisemad mõtted:

Kõik algab õpilase õigusest ja pedagoogi kohustusest KÕIKE kahtluse alla seada.
Kool olgu pigem mõtlemis- kui teadmistekeskne.
Prioriteediks on MÕTLEMISVÕIMSUSE kasv nii õpilastel kui õpetajatel.
Õpetame seda, et miski ei ole jäigalt paigas. Anname võimaluse intuitiivsele mõtlemisele.
Erinevad maailmapildid soodustavad väärtuslike ideede teket.
Taotluseks on oma peaga mõtlema hakkamine ja väljendusjulguse arendamine.
Õpitu jõudis kohale siis, kui õpilasel kujunes OMA arvamus.

Kasvatustöö peaks algama õpetaja enesekasvatusega.
Õpetajaks pürgimise eeldusteks olgu endas järgmiste omaduste olemasolu teadvustamine: Õiglustunne, mõõdutunne, kohusetunne, kaastunne, taktitunne, südametunnistus, vägivallatus ja headus.
Hea õpetaja valib õpilasele jõukohased ülesanded, inspireerib teda mõtlema ja kasvatab tema vaimset selgroogu. Ta teab, et „vähemvõimekatel „ on teised võimed.
Õpilased, kelle loovus tapetakse, jäävad primitiivseteks ja on võimelised vägivallaks. Olgu vähemalt üks õpetaja kooli peale, kes loovuse küsimustes kodus.
Õpetaja annab märku, kas õpilase käitumine klapib tema antud õpetusega või mitte. See ongi hinne.
Vanemas astmes valib õpilane ise õpetaja. Kui tarvilik õpetus saadud, läheb järgmise juurde.

Hea õpetaja aitab õpilasel leida oma erilise ande.
Igal õpilasel olgu vähemalt üks aine tipptasemel , teised võivad olla hindele „kolm“. Sama põhimõte kandub ka ellu- õpilane teab, milles ta on tugev ja kujundab oma elu sellest lähtuvalt.
Tipuainega tegeleb õpilane iseseisvalt süvitsi ja hakkab seda kaasõpilastele õpetama.
Koostöö- ja ühistegevusmängud vahetundide ajal. Läbiviijateks sel alal andekad õpilased.
Teadmiste asemel probleemid ja nende lahendamine. Näiteks: Miks kasvab puu oks just sellisesse kohta? Miks kasvab õpilane selliseks?
Rohkem kasutada seminarivorme, esseede kirjutamist, esinemisoskuseid arendavat keskkonda.
Väitluse(kõrgemal tasemel valetama õpetamise) asemel vestlused, kus kõigi arvamused aktsepteeritud. Parim ei ole see, kes peale jääb.
Hea arutelu inspireerib osalejates uusi tõdesid. Teadmisi, MIKS see MINU JAOKS parim on.
USUÕPETUSE asemel RELIGIOONILUGU või MAAILMAVAATE ÕPETUS.
Võimalikult palju ERI TÜÜPI KOOLE. Loovuse erikoolid. Vaba keskkond. Avatud Ruumid.
Miski õpetaja olemusest kandub edasi õpilasesse ja sealt ühiskonda.
Missugust ühiskonda soovime kujundada?
Kas kõik tarvilikud omadused on olemas sellel seltskonnal, kellel pedagoogiline haridus e. õigus õpetada?
Või anda uue mailma mitmekesistamiseks õpetamisõigust ja -võimalust ka „VANADELE KALADELE“- praktikutele, kes valmis õpetama oma vaimustavaid tõdemusi?

Rahastamisest: PIGEM HEA ÕPETAJA KULUNUD KOOLIS KUI TUIM ÕPETAJA LÄIKIVAS KOOLIS.

Jüri Ginter

Postituste arv : 289
Join date : 20/05/2009

Tagasi üles Go down

Tagasi üles


 
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele